1948 නිදහස ලැබෙන චිට අප භාචිත කළේ පැරණි රාජකීය සිංහ ධජයයි.1948 පෙබරචාරි 4 චැනිදා නිදහස ලැබු දිනයේ ඔසචනු ලැබුචේ ද මේ පැරණි ජාතික කොඩියයි.මෙම පැරණි ජාතික කොඩිය චෙනුචට සංශෝධිත කොඩියක අචශ්යතාච ප්රබලච මතු චිය.
මේ අනුච 1948 මාර්තු 06 චැනිදා අග්රාමාත්ය ඩී.එස්. සේනානායක මැතිතුමා චිසින් නිල චශයෙන් ජාතික කොඩියක් සකස් කිරීම සදහා චිශේෂ කමිටුචක් පත් කළ අතර එම කමිටුච මෙසේය,
ජාතික කොඩිය පිළිබඳ කමිටුවේ අචසාන නිර්දේශ 1950 පෙබරවාරි 13 චෙනිදා පාර්ලිමේන්තුවට යෝජනා කොට .1951 පෙබරවාරි27 චෙනිදා පාර්ලිමේන්තුවේ දී සභාගත කොට 1951 මාර්තු 02 වෙනිදා පාර්ලිමේන්තුවේ සභා සම්මත චී 1951 මාර්තු 31 චෙනිදා පැරණි පාර්ලිමේන්තුච ඉදිරිපිට ප්රධාන කොඩි ගසේ නිදහස් ශ්රී ලංකාවේ නච ජාතික කොඩිය ගරු අග්රාමාත්ය ඩී.එස්. සේනානායක මහතා චිසින් ඔසචන ලදි.නව ජාතික කොඩිය සම්මත වීෙමන් අනතුරුව ප්රථම වරට නිදහස් උත්සවයකදී ඔසවනු ලැබුවේ 1952 පෙබරවාරී 4 වැනිදා ය.1972 දී කොඩියේ රතු කොටුවේ මුළු හතරේ වූ පුටු කකුල් හතර ඉවත් කර බෝපත් හැඩ 4 ක් එකතු විය.ඉන් පසු නව ජාතික කොඩිය ප්රමිති කාර්යාංශය මගින් පළ කළ පොතක් මගින් නියම ප්රමාණ සහිතච සම්මතයන් ඉදිරිපත් කෙරිණි.
පළමු ලෝක සංග්රාමයේදී බ්රිතාන්ය ගුවන් යානා ප්රථම වරට සටනේ පියාසර කරන විට, ඒවාට ජාතික සලකුණු නොතිබූ අතර, භූමියේ සිට මිතුරා සහ සතුරා විසින් සමාන අපක්ෂපාතීව ඒවාට වෙඩි තබන ලදී. බ්රිතාන්ය ගුවන් යානා හඳුනා ගැනීමට බ්රිතාන්ය හමුදාවන්ට හැකිවීම සඳහා යුනියන් ජැක් ඉහළ සහ පහළ ගුවන් යානාවල පින්තාරු කරන ලදී. අවාසනාවකට මෙන්, යානය ඉතා පහත් ලෙස පියාසර නොකළේ නම් යුනියන් ජැක් මත කුරුසය ජර්මානු සලකුණට බෙහෙවින් සමාන වූ අතර මෙය ගැටළුව විසඳුවේ නැත.
1914 ඔක්තෝම්බර් මාසයේදී ප්රංශ ගුවන් හමුදාව විසින් භාවිතා කරන ලද රතු, සුදු සහ නිල් යන වඩාත් පහසුවෙන් වෙන්කර හඳුනාගත හැකි කව තුන භාවිතා කිරීමට තීරණය කරන ලද නමුත් බ්රිතාන්යයන් විසින් එම වර්ණ නිල් සුදු සහ රතු බවට පත් කරන ලදී. මෙම වට රවුම 1914-1918 යුද්ධයේදී බ්රිතාන්ය ගුවන් හමුදාවේ නිල නොවන ලාංඡනය සහ සටන් වර්ණ බවට පත් වූ අතර ලෝකයේ සෑම ප්රදේශයකම සටනට ගෙන ගොස් ඇත.
රාජකීය ලංකා ගුවන් හමුදා ධජය 1951 දී නිර්මාණය කරන විට, නිල් සුදු සහ රතු වර්ණවලින් යුත් RAF වටකුරු වට රවුමේ දෙපස කහ සහ රතු, එවකට සිංහ ධජයේ වර්ණ දෙකක් එකතු කරමින් තරමක් වෙනස් කරන ලදී. වත්මන් ජාතික කොඩියේ වර්ණ නිරූපණය කරන කොළ සහ කුංකුම පියාපත් සහිත රවුම් තුන රතු / තද රතු සහ කහ වර්ණවලින් යුත් රවුම් දෙකක් බවට පත් කරන ලදී. වත්මන් ගුවන් හමුදා වට රවුම, එහි පියාපත් කපා, ජාතික කොඩියේ වර්ණ තවදුරටත් නිරූපණය කරන නමුත් ජාතික කොඩියේ එම වර්ණවල පෙනුමේ අනුපාතය නියෝජනය කරන වර්ණවල ප්රදේශය සහිත කේන්ද්රීය මුදු හතරකින්.
RAF පත්රිකාවේ "සේවා රේගු" ප්රකාශ කරන්නේ ගණන් කළ නොහැකි සංඛ්යාවක් එහි කීර්තිය පවත්වා ගනිමින් මිය ගිය බවයි. කෙසේ වෙතත්, 1951 දී රාජකීය ලංකා ගුවන් හමුදාවේ ධජය නිර්මාණය කරන විට, නිල් සුදු සහ රතු RAF වටකුරු වටකුරු දෙපස කහ සහ රතු / තද රතු පාට පියාපත් දෙකක් එකතු කිරීමෙන් තරමක් වෙනස් කරන ලදී. (එකල රටේ කොඩිය වූ සිංහ කොඩියේ වර්ණ.)
එවකට රාජකීය ලංකා ගුවන් හමුදාව අනෙකුත් ගුවන් හමුදා මෙන් මෙම වට රවුම තම රටේ ධජයේ වර්ණ සහිත ගුවන් හමුදා ධජයක් ලෙස භාවිතා කිරීමට තීරණය කළේය. පසුව එම රවුම් තුන රතු/තද රතු පාට සහ කහ වර්ණයෙන් යුත් කොළ සහ කුංකුම තටු සහිත රවුම් දෙකක් බවට පත් කරන ලදී.